CarTech CTS XHP - виготовлений способом порошкової металургії, що гартується на повітрі, високовуглецевий, високохромистий, корозійно-стійкий сплав. Його можна вважати високо-твердою нержавіючою сталлю 440C, або корозійно-стійкою інструментальною сталлю D2. Сплав CarTech CTS XHP має корозійну стійкість, еквівалентну нержавіючій сталі CarTech 440C, і може досягати максимальної твердості 64 HRC.
Крім того, склад сплаву CarTech CTS XHP збалансований таким чином, що він може досягати мінімальної твердості 60 HRC при охолодженні на повітрі від температур загартування від 1850 до 2000 °F (1010 °C до 1093 °C). Таким чином, сплав CarTech CTS XHP більш терпимий до термічної обробки, ніж аналогічні сплави.
Сталь марки CTS-XHP - нержавіюча сталь від компанії Carpenter Metal Solutions, Inc. із США. Виготовляється за розробленою у компанії технологією Micro-Melt (ММ), перевагою якої є зменшене зерно, покращена в'язкість, хороша зносостійкість та оброблюваність, високі властивості корозійної стійкості. Сталь отримала заслужене визнання серед виробників різноманітних ножів та хірургічного інструменту.
Застосування
CarTech CTS XHP можна використовувати для спеціальних ножів, де тонкий розподіл карбіду в сплаві може бути використаний для отримання гострого краю. Матеріал можна легко шліфувати до тонких профілів, необхідних для різальних інструментів. Леза ножів CarTech CTS XHP можна тонко полірувати до високого блиску або робити з однорідним матовим оздобленням.
Стійкість до корозії
Сплав Carpenter CTS XHP має корозійну стійкість, еквівалентну нержавіючій сталі типу 440C. Сплав CTS XHP стійкий до корозії у звичайних побутових умовах та дуже м'яких промислових умовах, включаючи багато нафтопродуктів та органічних матеріалів. Для оптимальної корозійної стійкості поверхні повинні бути очищені від окалини та сторонніх частинок, а готові деталі повинні бути пасивовані.
Хімічний склад
Хімічний склад марка сталі CTS-XHP | |||||||
C | Cr | Mo | V | Mn | Si | Ni | Fe |
1,6 | 16,0 | 0,80 | 0,45 | 0,50 | 0,40 | 0,35 | Решта |
Фізичні властивості
- Щільність: 7,62 г/см³;
- Середній коефіцієнт теплового розширення (КТР):
Відпалений стан.
Середній коефіцієнт теплового розширення - Carpenter CTS XHP | |||
Кімнатна температура | Середній коефіцієнт | ||
77 °F до | 25 °C до | 10-6 / °F | 10-6 / °C |
212 | 100 | 5.65 | 10.17 |
392 | 200 | 6.02 | 10.83 |
572 | 300 | 6.24 | 11.23 |
752 | 400 | 6.40 | 11.52 |
932 | 500 | 6.53 | 11.76 |
1112 | 600 | 6.63 | 11.93 |
1292 | 700 | 6.71 | 12.13 |
1472 | 800 | 6.87 | 12.37 |
Діаграма ізотермічного перетворення (I-T) - сталь Carpenter CTS XHP.
Аустенітизують при 1925 °F (1052 °C) протягом 25 хвилин, гасять до температури I-T, потім гасять в розчині до кімнатної температури.
Механічні властивості
Властивості після загартування та відпуску.
Результати випробувань на стиснення - Carpenter CTS XHP. Межа текучості при стиску становить 347,0 фунтів на квадратний дюйм, модуль пружності при стиску становить 32,6 x 10^6 фунтів на квадратний дюйм, термообробка становить 1925 °F (1052 °C) (25 хв.) + -100 °F (-73 °C) (1 год) A.W. + 350 °F (177 °C) (1 год) A.C.
Типові властивості відпаленого сплаву на розтяг - Carpenter CTS XHP
Межа плинності | Межа міцності при розтягуванні | Подовження % | Зменшення площі % | Твердість BHN | ||
ksi | MPa | ksi | MPa | |||
68.3 | 471 | 125.3 | 864 | 10.2 | 16.0 | 230/255 |
Енергія удару за Ізодом без надрізу - сплав Carpenter CTS XHP
Зразок аустенітизований при 1925 °F (1052 °C), 25 хв., змінний струм і відпуск протягом 1 години.
Термічна обробка
Зневуглецювання
Сплав Carpenter CTS XHP, як і всі інструментальні сталі з високим вмістом вуглецю, схильний до зневуглецювання під час термічної обробки, і необхідно вжити запобіжних заходів для контролю цього стану.
Відпал
Сталь Carpenter CTS XHP слід відпалити в нейтральній атмосфері. Рівномірно нагрійте до 1550/1600 °F (843/871 °C), потім дуже повільно охолодіть у печі зі швидкістю не більше 20 °F (11 °C) на годину, поки піч не стане чорною. Потім піч можна вимкнути і дати їй охолонути природним шляхом. Твердість після відпалу 230/255 HBN.
Зміна розміру при загартуванні
Загартування на повітрі від 1925 °F (1052 °C), витримка 1 година при температурі.
Вплив охолодження на загартований стан
- Вимірювання твердості є середніми значеннями, округленими до найближчих 0,5 HRC;
- Розмір зразка: діаметр 1 дюйм x 0,5 дюйма товщиною.
Термічна обробка: 25 хвилин при температурі загартування, потім охолодження на повітрі або загартування в маслі до кімнатної температури. Залишити загартованим або охолодити при температурі -100 °F (-73 °C) протягом 1 години. Нагріти на повітрі до кімнатної температури.
Температура затвердіння | Лише повітряне охолодження | Повітряне охолодження + заморожування | Лише гасіння в оливі | Гасіння в оливі + заморожування | |
°F | °C | ||||
1850 | 1010 | 62.0 | 62.5 | 62.5 | 63.5 |
1090 | 1038 | 62.5 | 63.5 | 63.0 | 64.0 |
1950 | 1066 | 62.5 | 64.0 | 62.5 | 64.5 |
2000 | 1093 | 58.5 | 64.0 | 57.0 | 64.0 |
Вплив охолодження на твердість після відпуску
- Вимірювання твердості є середніми значеннями, які округлені до найближчих 0,5 HRC;
- Розмір зразка: діаметр 1 дюйм x товщина 0,5 дюйми.
Термічна обробка: 25 хвилин при температурі загартування. Повітряне охолодження або загартування в оливі. Залиште застиглим або заморозьте при -100 °F (-73 °C) на 1 годину. Тепле повітря. Відпуск 1 годину при температурі. Повітря холодне.
Температура відпуску | Лише повітряне охолодження | Повітряне охолодження + заморожування | Лише гасіння в оливі | Гасіння в оливі + заморожування | |
°F | °C | ||||
Температура загартування 1900 °F (1038 °C) | |||||
Як загартований | 62.5 | 63.5 | 63.0 | 64.0 | |
200 | 93 | 63.0 | 64.0 | 63.0 | 64.0 |
250 | 121 | 63.0 | 64.0 | 63.0 | 64.0 |
300 | 149 | 62.0 | 63.0 | 62.0 | 63.0 |
350 | 177 | 61.0 | 62.0 | 61.0 | 62.0 |
400 | 204 | 60.5 | 62.0 | 60.5 | 61.0 |
450 | 232 | 60.0 | 61.0 | 59.5 | 60.5 |
500 | 260 | 59.0 | 60.5 | 59.0 | 60.0 |
600 | 316 | 58.0 | - | - | - |
800 | 427 | 58.0 | - | - | - |
Температура загартування 1950 °F (1066 °C) | |||||
Як загартований | 62.5 | 64.0 | 62.5 | 64.5 | |
200 | 93 | 62.5 | 65.0 | 62.5 | 65.0 |
250 | 121 | 62.5 | 65.0 | 62.0 | 65.0 |
300 | 149 | 62.0 | 64.0 | 61.5 | 64.0 |
350 | 177 | 61.0 | 63.0 | 60.5 | 63.0 |
400 | 204 | 60.5 | 62.5 | 60.0 | 62.5 |
450 | 232 | 59.5 | 61.5 | 59.0 | 61.5 |
500 | 260 | 59.0 | 61.0 | 57.5 | 60.5 |
600 | 316 | 57.5 | - | - | - |
800 | 427 | 57.5 | - | - | - |
Оброблюваність
Кування
Сплав Carpenter CTS XHP кується дуже схоже на швидкорізальну сталь. Попередньо нагрійте до 1400/1500 °F (760/816 °C), потім повільно та рівномірно нагрійте до 1900/2100 °F (1038/1149 °C). Не куйте при температурі нижче 1700 °F (927 °C) і нагрівайте повторно так часто, як це необхідно. Охолодіть у печі, нагрітій приблизно до 1550 °F (843 °C), рівномірно витримайте при цій температурі, потім вимкніть нагрівання та повільно охолодіть у печі. Відпаліть після кування. Охолодіть до кімнатної температури перед відпалом.
Зносостійкість
Характеристики зносу в таблиці нижче були отримані з використанням процедури ASTM G65 "A", стандартної практики проведення випробувань на стирання сухого піску/гумового колеса. Дані представлені як втрата обсягу, як це вимагає стандарт ASTM. Тому слід зазначити, що менше число означає кращу зносостійкість.
Зносостійкість - Carpenter CTS XHP vs. 440 C vs. D2 | ||
CTS XHP | 1925°F (1052°C) (25 хв.). Повітряне охолодження/-100 °F (-73 °C) (1 год). Тепле повітря/350 °F (177 °C) (1 год). Повітряне охолодження. | |
440 C | 1900 °F (1038 °C) (25 хв.). Гасіння в маслі/-100 °F (-73 °C) (1 год). Тепле повітря/350 °F (177 °C) (1 год). Повітряне охолодження. | |
D2 | 1850 °F (1010 °C) (25 хв.). Повітряне охолодження після загартування. | |
Матеріал | Твердість, HRC | Середня втрата об'єму ASTM (мм3) |
CTS XHR | 62.5 | 35.1 |
440 C | 58.5 | 66.9 |
D2 | 63.5 | 37.6 |
Інформація та дані, представлені тут, є типовими або середніми значеннями та не є гарантією максимальних чи мінімальних значень. Додатки, спеціально запропоновані для описаного тут матеріалу, зроблені виключно з метою ілюстрації, щоб дозволити читачеві зробити свою власну оцінку, і не призначені як гарантії, явні або на увазі, придатності для цих або інших цілей.